Szerző: Tóth Gyula
Vajon hogy néz ki egy tonna CO2? Ábrázolható-e más képekkel, mint egy jégtáblán kuporgó jegesmedve, a klímaváltozás? Hogyan lehet a fogyasztókat takarékosabb életvitelre buzdítani? A Cause and Effect című kiadvány (ahogy arról a Visualizing sustainability alcím is árulkodik) számtalan ötleten keresztül mutatja meg, hogy miképpen lehet látványosan, érthetően és főleg cselekvésre ösztönzően bemutatni a fenntartható fejlődés problémáját.
A London Transport Museum „Sense of the City” című kiállításának egyik installációja például hatalmas fekete buborékokkal szemlélteti a mindennapi tevékenységünkhöz köthető CO2 kibocsátás mértékét. A Living Climate Change vidó-versenyére bárki elküldhette a klímaváltozással, illetve a CO2 színit lehetséges mérséklésével kapcsolatos vízióit. A Plant for the Planet mozgalmat az akkor 9 éves Felix Finkbeiner indította el. A széndioxid-megkötő programhoz mára körülbelül 100 ország közel 100 ezer gyermeke csatlakozott. New York város GREENYC kampányának az „arca” egy veréb, aki például a természetes fény jobb kihasználására vagy éppen kevesebb elektronikus berendezés használatára buzdít.
A fenti (illetve az alábbi) csak néhány példa a közel 200 megvalósult kampány, weboldal, illetve kiadvány közül. A könyvben a városi kertészkedés, a hulladékgazdálkodás, vagy éppen a vízgazdálkodás témái is helyet kapnak. A bemutatásra kerülő ötletekhez részletes leírás, illetve webcímek is kapcsolódnak, így a bárki elleshet inspirációkat a kampányokból.