Szerző: Tóth Gyula
Nincs abban semmi rossz, ha pl. dizájnerek, színészek, celebek, és más hétköznapi (sic!) emberek emelik fel a hangjukat a környezeti problémák ellenében és adják tehetségüket, hogy lehetséges megoldásokat keressünk. Sőt! Például áttekinthetőbb termékcímkék, lényegretörő, de “megkerülhetetlen” akciós plakátok, szórólapok, weboldalak vagy kevésbé energiaigényes gépek tervezésével egy grafikus vagy formatervező a problémák tudatosításán túl is sokat tehet. A gond szerintem akkor van, amikor az ötletek jópofák és látványosak ugyan, de azon túl, hogy jól mutatnak az alkotók portfóliójában vagy céges referencialistájában (és trendik és a mester lelkét is megnyugtatják), a gyakorlatban használhatatlanok, vagy egyenesen elvonják a figyelmet az ésszerűbb megoldási lehetőségektől. Csak néhány kérdés a digitális kuka kapcsán: előállítás, anyagigény, terjesztés, energiaigény, a kuka “utóélete”, láthatóság, hatékonyság stb.?