Szerző: Lohász Cili
A XIII. kerület jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a területén klímaadaptációs szempontból is megfelelőek legyenek a beruházások, és sok ilyen elemet épített bele stratégiájába és belső kódexébe is – az ötéves stratégia lejárta után most a második időszakban járnak, ahol már az eddigi tapasztalatok alapján tudnak működni.
...
Szerző: Lohász Cili
Ha kitekerünk nyáron a betondzsungeből a kertvárosba, ugye, mennyivel hűvösebb van?
A Szegedi Egyetem Éghajlattudományi Tanszéke számokkal is alátámasztja ezt az érzésünket. Az Urban Path projekt keretében ugyanis huszonkettő hő- és páratartalom-mérőállomást helyeztek el Szegeden, melyek tízpercenként küldenek adatokat egy folyamatosan elérhető adatbázisba.
...
Szerző: Fülöp Orsolya
Bár a horvátok csatlakoztak legutoljára az Európai Unióhoz, úgy látszik, bizonyos kérdésekben mégis előttünk járnak .
Először is, a jelek szerint nekik sikerült átültetniük és működésbe hozniuk azt a direktívát, amely 2013. január óta előírja az energiatanúsítvány elkészítését és kihelyezését az 500 m2-nél nagyobb, nagy ügyfélforgalmú hatósági épületek számára.
Gondolom,...
Szerző: Lohász Cili
Ehető növények köztéri bútorokon, 10.000 páfrány 350 nm függőleges falon, szigorú nyugágy-ellenőrök. Képes beszámoló, hogy hogyan alkalmazkodik London a változó időjáráshoz (= városi klímaadaptáció).
...
Szerző: Lohász Cili
Hogyan lehet rávenni azokat a munkavállalókat, akik kizárólag autóval közlekednek, hogy közösségi közlekedésre váltsanak? Hogyan lehet a biciklizést divattá tenni, melynek diákok vagy önkormányzati dolgozók ugyanúgy hódolnak? Hogyan lehet egy város minden célcsoportjával elfogadtatni egy nagy területet lefedő sebességkorlátozást? Megfelelő kampányokkal.
(Forrás: eltis.org)
...
Szerző: Lohász Cili
Európa-szerte a családos városlakók egyre inkább az olyan környezetet preferálják, ahol a gyermekeiket ki tudják engedni az utcára anélkül, hogy a balesetek vagy a szennyezett levegő miatt kellene aggódniuk. A gyerekek azonban nem csak szenvedő alanyai lehetnek a (rázósabb) közlekedési helyzeteknek – még néhány év és belőlük is...
Szerző: Lohász Cili
Az élhető városok halálos ítéletét az 50-es évek körül mondták ki. A városi utcák, melyek korábban a mindennapi élet pezsgő és szerethető helyszínei voltak, közlekedési folyosókká, A és B pontokat összekötő útvonalakká silányultak. A városi tervezést műszaki feladatnak tartották: minél több autó haladhasson minél gyorsabban, minél jobban szétválasztott...
Szerző: Lohász Cili
Tágas terek a gyalogosoknak és kerékpárosoknak, jól értelmezhető kerékpáros jelzések, olcsó és praktikus megoldások – erről számoltak be az áprilisban szervezett tanulmányút résztvevői. Közel húsz önkormányzati munkatárs látogatta meg Bolzanót és Grazot a Transport Learning – hatékony, tiszta városi közlekedésről szóló projektünk keretében.
...
Szerző: Varga Katalin
A kormany.hu oldalon megjelent annak a kormányrendeletnek a tervezete, amely szerint 2013 júliusától bizonyos termékcsoportok, pl. irodatechnika, tisztítószerek, vagy akár gépjárművek közbeszereztetése során kötelező lesz zöld szempontokat figyelembe venni. Az Energiaklub BuySmart+ projektje útmutatókkal, tréningekkel segíti az ajánlatkérőket a felkészülésben!
...
Szerző: Magyar László
El tudja azt képzelni, hogy néhány évtized múlva az Egri borvidék méltán híres bora, a Bikavér a mostani izgalmas, savakban gazdag jellege helyett egészen más ízvilágú legyen? Vagy azt, hogy 100 év múlva a kisdiákok a környezetismeret órán ne a szüleik által biflázott fa- és állatfajokat tanulják őshonosként?
...