Szerző: Lohász Cili
Hogyan lehet rávenni azokat a munkavállalókat, akik kizárólag autóval közlekednek, hogy közösségi közlekedésre váltsanak? Hogyan lehet a biciklizést divattá tenni, melynek diákok vagy önkormányzati dolgozók ugyanúgy hódolnak? Hogyan lehet egy város minden célcsoportjával elfogadtatni egy nagy területet lefedő sebességkorlátozást? Megfelelő kampányokkal.
(Forrás: eltis.org)
...
Szerző: Lohász Cili
Európa-szerte a családos városlakók egyre inkább az olyan környezetet preferálják, ahol a gyermekeiket ki tudják engedni az utcára anélkül, hogy a balesetek vagy a szennyezett levegő miatt kellene aggódniuk. A gyerekek azonban nem csak szenvedő alanyai lehetnek a (rázósabb) közlekedési helyzeteknek – még néhány év és belőlük is...
Szerző: Lohász Cili
Az élhető városok halálos ítéletét az 50-es évek körül mondták ki. A városi utcák, melyek korábban a mindennapi élet pezsgő és szerethető helyszínei voltak, közlekedési folyosókká, A és B pontokat összekötő útvonalakká silányultak. A városi tervezést műszaki feladatnak tartották: minél több autó haladhasson minél gyorsabban, minél jobban szétválasztott...
Szerző: Lohász Cili
Tágas terek a gyalogosoknak és kerékpárosoknak, jól értelmezhető kerékpáros jelzések, olcsó és praktikus megoldások – erről számoltak be az áprilisban szervezett tanulmányút résztvevői. Közel húsz önkormányzati munkatárs látogatta meg Bolzanót és Grazot a Transport Learning – hatékony, tiszta városi közlekedésről szóló projektünk keretében.
...
Szerző: Varga Katalin
A kormany.hu oldalon megjelent annak a kormányrendeletnek a tervezete, amely szerint 2013 júliusától bizonyos termékcsoportok, pl. irodatechnika, tisztítószerek, vagy akár gépjárművek közbeszereztetése során kötelező lesz zöld szempontokat figyelembe venni. Az Energiaklub BuySmart+ projektje útmutatókkal, tréningekkel segíti az ajánlatkérőket a felkészülésben!
...
Szerző: Magyar László
El tudja azt képzelni, hogy néhány évtized múlva az Egri borvidék méltán híres bora, a Bikavér a mostani izgalmas, savakban gazdag jellege helyett egészen más ízvilágú legyen? Vagy azt, hogy 100 év múlva a kisdiákok a környezetismeret órán ne a szüleik által biflázott fa- és állatfajokat tanulják őshonosként?
...
Szerző: Lohász Cili
Skócia Miskolca, Glasgow, hat sávos autópályát húzott fel a város közepén, Edinburgh-ban is ezt tervezték a hetvenes években. A város közepén lévő óriási zöld park felett vezették volna el. Nem tették. Ma, több száz ember grillezik, cseveg, focizik naponta a parkban, a város szívében.
Forrás: http://sg.wenkakes.com
...
Szerző: Csikai Mária
Október 13-án a CRESSCENDO projekt záró konferenciáján jártam, hogy ötletek gyűjtsek és kapcsolatokat építsek egy hasonló projekthez*, amelyben mi is dolgozunk. A STACCATO program, amelynek része az óbudai Faluház felújítása is, ugyanis a végéhez közeledik.
...
Szerző: Csikai Mária
Az Európai Unió energiafogyasztásának háromnegyede a városaihoz köthető. Ezért is kiemelten fontos a városok energiahatékonyságának támogatása. Erre az egyik legjobb kínálkozó megoldás, ha az ipar és a helyi politika összefog, bevonva a bankokat és a helyi közösségeket és olyan terveket készít, amelyek 10 éven belül megvalósulnak. Az FP7...
Szerző: Kovács Emese
Mit tehetnek a helyi közösségek azért, hogy hamarabb felébredjenek az önkormányzatok klímakérdésekben? A KLIKK a klímavédelemben tevékenykedő helyi, alulról jövő kezdeményezéseket kívánja összefogni. A program indításaként a Független Ökológiai Központ (FÖK) egy műhely-konferenciát tartott május 27-éna Roma Parlament színes falai között. A magyar EU elnökség idején megjelenő „Klímabarát...