2021: válságcunami vagy feltámadás?
2021: válságcunami vagy feltámadás?

2021: válságcunami vagy feltámadás?

Épp csak elkezdtünk szembenézni a környezeti válsággal, amikor beütött egy globális járvány, és ez magával ragadta a gazdaságot is. Ki lehet lábalni egy ilyen válságcunamiból? Hogyan kell egyszerre küzdeni a klíma és a biodiverzitás megmentéséért? Léteznek-e bevált politikai módszerek a válsághullámok kezelésére? A TRIP Hajó, a Qubit.hu és az Energiaklub...

Tovább olvasom

USA újra színre lép a klímapolitikában – de vajon ugyanúgy, ahogy elment?
USA újra színre lép a klímapolitikában – de vajon ugyanúgy, ahogy elment?

USA újra színre lép a klímapolitikában – de vajon ugyanúgy, ahogy elment?

Véget ért a hosszú nemzeti rémálom az Amerikai Egyesült Államokban? Mikor és hogyan lép vissza az USA a Párizsi Egyezménybe, hogyan fog nekiállni az üvegházgázok visszafogásának, mi lesz a gáz-, valamint olajiparával, és hogyan befolyásolja Biden megválasztása a kínai klímapolitikát? Többek között ezeket az égető kérdéseket vitattuk meg a meghívott...

Tovább olvasom

Kénsavcseppecskéket, szulfátrészecskéket és kormot lélegzünk be
Kénsavcseppecskéket, szulfátrészecskéket és kormot lélegzünk be

Kénsavcseppecskéket, szulfátrészecskéket és kormot lélegzünk be

Az Európai Népegészségügyi Szövetség jelentése szerint Magyarország légszennyezettsége európai viszonylatban is kimagasló. Az ebből eredő megbetegedések és a halálozások költsége konkrét pénzösszegben is kifejezhető, 3300 millió euró, ami a Budapesten megtermelt GDP 6,2 százalékának felel meg. Az Energiahajó Miért olyan rossz a budapesti levegő? című beszélgetésében a légszennyezés okairól és...

Tovább olvasom

Maguknak teremtették meg a 15 perces várost
Maguknak teremtették meg a 15 perces várost

Maguknak teremtették meg a 15 perces várost

Ha tehetik, biciklivel járnak, a tömegközlekedésen olvasnak és okostelefonról ügyintéznek, de egyáltalán nem tartják ördögtől valónak a saját autót. Mindenki reggelente eldöntheti, hogy milyen közlekedési eszközzel indul útnak, és ha valódi választási lehetőségei vannak, és még a megfelelő tudás birtokában is van, úgy bizonyosan fenntartható módon fog közlekedni. De hogyan közlekedj a jövő Budapestjén?

Tovább olvasom